Het debuutalbum Lungs van hippe nieuwe Londense band Florence and the Machine heeft het levenslicht nog niet eens gezien, of de ziel is al verkocht aan de gulzige commercie! Schande! Teiltje! Bah!
Schoenenfabrikant Nike gebruikt Florence’s geweldige, punky relatie-ruzie-vecht-liedje Kiss With A Fist – waarin mevrouw en passant het bed in de hens steekt – in een spotje over een nieuwe, hippe, door spotgoedkope kinderhandjes vervaardigde productlijn. In de reclameboodschap, vaak te zien op tv, wordt een hardloopwedstrijd tussen de seksen beslecht. Toegegeven: Florence’s vechtlustige liedje tilt zo’n suf spotje beslist naar een hoger plan. Hopelijk ziet ze zelf het nodige terug van de verdiende centjes en worden die nuttig besteed.
Lungs wordt verwacht in juni.
Het betreffende liedje dat u vast hebt gehoord op tv zonder het te kennen: Kiss With A Fist (geen spoor van de commercial zelf online)
Wat een zuur zeikbericht. Als zij op die manier wat extra geld wil verdienen, so what? En als ze gedwongen is door haar maatschappij, dan zit ze sowieso verkeerd.
Heb je een woordenboek? Zoek op: ‘ironie’ en ‘sarcasme’
Sorry… Ik dacht echt dat je serieus was. Bij deze m’n excuses. Ik ben altijd in voor ironie, maar ik las het er niet in.
Geeft niet hoor, , dacht dat er toch wel duimendik bovenop lag.
Heb dit duo vorig jaar live aan het werk gezien in Edinburgh en vond het gruwelijk vervelend. Wat een naar stel! Ik weet wel nog dat ik dacht: ach, daar zullen we in Nederland goddank van verstoken blijven…helaas helaas.
(een typische lowlandsfestivalhit, ik voel em al aankomen)
oeps..sorry..negeer bovenstaande reactie, was ff in de war met iets anders..
Pingback: In Première: Florence and the Machine - Rabbit Heart (Raise It Up) | Alternative